Tiptoe Through The Tulips

Do you know that Tulips are the third most popular flowers in the world, after Roses and Chrysanthemums ... well, honestly i thought bank flower aka bunga bank is the most popular flower in the world! HAHA maksa yeee!!! btw, the name "Tulip" was derived from the shape of the flower that resembled the turban the Sultan of the Ottoman Empire, now known as Turkey. This was called "Tulipan" in Europe, which then led to the English name "tulip". source: copy paste telek - telek dari brosur Tulipmania ;) 


enough with the intro!! so last Saturday we decided to play tourist for a day, armed with camera as well and made a visit to Garden by the Bay. they were having Tulipmania exhibition at the Flower Dome .. gaya sih turis tapi pas masuk ke dalemnya tetep donk pake fasilitas orang lokal biar bayarnya lebih murah hehehe ;) ini bukan pertama kalinya gw ke GBTB yang kalo kata nyokap gw garden bidibey HAHA .. tapi ini pertama kalinya gw masuk ke Flower Dome, .. ya maklum suka medit jadi ga mau bayar, tapi kali ini sekalian ada si tulipmania, sekalian libur, sekalian ga kerjaan, sekalian belajar foto, dan sekalian lagi pengen hambur - hamburin uang! ya kali kakak hambur - hamburin uang!!! udah lupa kali ya sama masa - masa jadi siti nuraini ;) ada baiknya gw berhenti ngomong kali yaaa hahaha ..

well, .. enjoy some beauty shots from our humble camera ...


last but not least, my favorite shot of the day ...

my fave man with miffy!!!! :)




Comments

  1. Replies
    1. aku?! makasih lho nop!! HAHAHA ..
      btw, kalo loe yang foto pasti lebih cakep lagiii .. ayo cepet kesanaaa ..

      Delete
  2. kembali, gill..
    hahaha.. maksud gue bunganya lhooo... abis gue klik 'publish' kemaren baru sadar, komen gue sangat ambigu, ahahaha..

    ReplyDelete
  3. Aku juga kesana kemareen.. Cantik banget memang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. loe ke singapurrr? wahhh .. berapa lamaaa? yaaa ga ketemu kita :(

      Delete

Post a Comment